Pentru Facturare si Gestiune recomandam Smart Bill. Incerci GRATUIT!
Pana astazi, 20.11.2018 utilizatorii caselor de marcat cu jurnal electronic (persoanele care s-au dotat cu aceste aparate) trebuie sa depuna cateva informatii prin intermediul unor delcaratii la ANAF pentru luna octombrie 2018.
- A4200 – aplicatie pentru validarea fisierelor XML creat de aparatele de marcat electronice, continand registrul rapoartelor Z si bonurilor fiscale pentru perioada curenta. Se depune de catre utilizatorii AMEF pentru perioada in care casa de marcat cu jurnal electronic a fost utilizata (s-au emis bonuri fiscale). Aceasta se depune prin intermediul portalului e-guvernare.ro pana la data de 20 a fiecarei luni pentru luna anterioara.
- F4109 – declaratie privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate. Se depune de catre utilizatorii AMEF pentru perioada in care casa de marcat cu jurnal electronic nu a fost utilizata (nu s-a emis niciun bon fiscal). Aceasta se depune prin intermediul portalului e-guvernare.ro pana la data de 20 a fiecarei luni pentru luna anterioara.
Reamintim faptul ca potrivit OUG nr. 44/2018, privind unele masuri referitoare la aplicarea unor dispozitii si prelungirea unui termen prevazute de OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale:
- contribuabilii mari sau mijlocii vor fi sanctionati cu amenda de la 8.000 de lei la 10.000 lei daca nu utilizeaza case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 septembrie 2018;
- iar cei mici incepand cu data de 01 noiembrie 2018.
Pe de alta parte, reamintim faptul ca dotarea cu case de marcat cu jurnal electronic intra sub incidenta Legii prevenirii.
Autor articol: Diana Lodoaba, economist, profil Linkedin -click aici-